Polerowanie plastików i świateł

Renowacja, czyszczenie i zabezpieczanie elementów zewnętrznych innych niż lakier.

Polerowanie plastików i świateł

Postautor: julian » 2 października 2009, 17:48

od dłuższego czasu zastanawiam się, jak profesjonalnie uryźć ten temat. bo niby jest plast-x, ale mnie do końca nie przekonuje. poszukuje więcej informacji w tym temacie - czym polerujecie(maszynowo) plastiki i reflektory w autach. jakich gąbek używacie? czy są jakieś specjalne miejsca/tworzywa/przeciwwskazania? oprócz tego, że bardzo trzeba uważać na ciepłotę materiału, to jakby oczywiste.

aha, jeszcze jedno - część tworzyw, jak np. słupki między szybami wykonane z czarnego, błyszczącego tworzywa polerowałem ultrafina i niebieską lub czarną gąbką wafłową 3M, ale to chyba nie jest rozwiązanie docelowe.
Ostatnio zmieniony 1 stycznia 1970, 01:00 przez julian, łącznie zmieniany 1 raz
julian julian
Awatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 3300
Rejestracja: 19 maja 2009, 20:15
Lokalizacja: CarSPA
Imię: Julian
Auto: XC70

Postautor: AutoDetailing » 2 października 2009, 17:58

Na początku do polerowania kloszy świateł używałem właśnie Plast-X, jednak niedawno przerzuciłem się na podobną metodę, jak przy pracy z lakierem.
Zaczynamy od oczyszczenia lampy.
Polerujemy różnymi kombinacjami past i padów, najlepiej się pracuje padami nie większymi niż 80mm. Zazwyczaj dwa rodzaje wystarczą - najpierw ostra gąbka i mocno ścieralna pasta, potem delikatniejsza kombinacja.
Plast-X przyda się ewentualnie na wykończenie klosza.
Należy szczególnie uważać na obroty maszyny. Bardzo łatwo można stopić klosz.
Po skończonej pracy pamiętajmy o umyciu gąbek.
AutoDetailing AutoDetailing
Użytkownik
 
Posty: 550
Rejestracja: 8 maja 2009, 19:59
Lokalizacja: Gdańsk
Imię: Marcin

Postautor: julian » 2 października 2009, 18:02

ok, czyli traktujesz je jak każdą inna powierzchnie lakierowaną. czy zdarzyło Ci się użyć środka silnie ściernego, porównywalnego z FC+? do jakich obrotów dochodzisz? ja nie przekraczałem nigdy 1500 i starałem się utrzymywać gąbkę w stałym ruchu po powierzchni, żeby nie przegrać właśnie w jednym punkcie.
julian julian
Awatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 3300
Rejestracja: 19 maja 2009, 20:15
Lokalizacja: CarSPA
Imię: Julian
Auto: XC70

Postautor: AutoDetailing » 2 października 2009, 18:11

http://forum.kosmetykaaut.info/viewtopi ... =6470#6470 - lampy w tym aucie potraktowałem najpierw pastą megsa #85 z padem Sonus SFX-1 Spot Pad 4", następnie #83 + pad SFX-2. Potem Plast-X i bardzo delikatny pad.
1500 obrotów to właściwie max. Delikatne dociskanie maszyny.
W razie potrzeby można użyć delikatnego papieru.
AutoDetailing AutoDetailing
Użytkownik
 
Posty: 550
Rejestracja: 8 maja 2009, 19:59
Lokalizacja: Gdańsk
Imię: Marcin

Postautor: Andrzej10 » 6 października 2009, 18:29

A ja mam takie małe pytanko. Co Robicie z tymi miejscami po wtryskiwaniu plastiku (takimi okrągłymi dołkami). Polerowałem dzisiaj lampy i strasznie to mnie drażni że te dołki są.

Mam takie małe przemyślenia coby to lekko wyczyścić i zalać bezbarwnym lakierem. Co Wy na to? Pozdrawiam
"Prowdziwego mężczyznę można poznać po tym jak dba o Kobietę i o samochód"
Andrzej10 Andrzej10
Użytkownik
 
Posty: 98
Rejestracja: 6 września 2009, 09:17
Lokalizacja: Nałeczów
Imię: Andrzej
Auto: Narazie 2x Mondeo mkII + Escort mkVI

Postautor: CleanerFreak » 6 października 2009, 19:44

Andrzej10 pisze:A ja mam takie małe pytanko. Co Robicie z tymi miejscami po wtryskiwaniu plastiku (takimi okrągłymi dołkami). Polerowałem dzisiaj lampy i strasznie to mnie drażni że te dołki są.

Mam takie małe przemyślenia coby to lekko wyczyścić i zalać bezbarwnym lakierem. Co Wy na to? Pozdrawiam
masz jakieś zdjęcie? To wstaw proszę - ułatwi odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 1 stycznia 1970, 01:00 przez CleanerFreak, łącznie zmieniany 1 raz
CleanerFreak CleanerFreak
Awatar użytkownika
Administrator
 
Posty: 2573
Rejestracja: 8 maja 2009, 06:47
Lokalizacja: Wawa
Imię:
Auto: New Beetle

Postautor: Andrzej10 » 6 października 2009, 20:51

Jutro cyknę jak nie zapomnę (moje maleństwo od lakierologa wraca i czeka mnie montarz "nowych" lamp z tyłu oraz klameczek w kolorze). Pozdrawiam
"Prowdziwego mężczyznę można poznać po tym jak dba o Kobietę i o samochód"
Andrzej10 Andrzej10
Użytkownik
 
Posty: 98
Rejestracja: 6 września 2009, 09:17
Lokalizacja: Nałeczów
Imię: Andrzej
Auto: Narazie 2x Mondeo mkII + Escort mkVI

Postautor: mariocool » 8 października 2009, 18:37

mariocool mariocool
Użytkownik
 
Posty: 67
Rejestracja: 15 września 2009, 11:16
Imię:

Postautor: SJake » 13 lutego 2010, 15:07

Również dodaje link do artykuło-manuala, obalając mit "nie polerujemy reflektorów w audi" poruszonym na forum megsa.

http://www.audiworld.com/tech/ext68.shtml

Warstwa ochronna UV - występuje chyba na kazdym reflektorze?
Jakie są następstwa pozbywając się jej podczas polerowania?
Reflektor jest bardziej podatny na matowienie? etc...
Zabezpieczenie woskiem co jakiś czas da podobny efekt do stosowanych powłok UV?
SJake SJake
Awatar użytkownika
Master
 
Posty: 3389
Rejestracja: 20 listopada 2009, 09:14
Lokalizacja: WWL
Imię: Jacek
Auto: 6x2

Postautor: Łukasz » 13 lutego 2010, 15:15

SJake pisze:Również dodaje link do artykuło-manuala, obalając mit "nie polerujemy reflektorów w audi"

http://www.audiworld.com/tech/ext68.shtml


A kto powiedział, że nie polerujemy wszystkich reflektorów z gamy samochodów Audi ? ;)

Na zdjęciach na pewno tego nie widać, ale plastik zostaje delikatnie matowy chyba, że w tej A6 reflektor jest po prostu inny i da się go odpowiednio wypolerować.
Łukasz Łukasz
Awatar użytkownika
Administrator
 
Posty: 2449
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 13:14
Lokalizacja: Warszawa
Imię:

Postautor: SJake » 13 lutego 2010, 15:23

Łukasz pisze:A kto powiedział, że nie polerujemy wszystkich reflektorów z gamy samochodów Audi ?


No tak.. fakt - tutaj nikt nie powiedział.
Problem dotyczy reflektoró wykonanych z poliwęglanu... Czyli wszystkie Audi po roku 1998-1999...
Wiąże się to zapewne z wspominaną powłoką ochronną UV, która jest unicestwiana podczas "papierowania"...

Nie wiem czy problem ten dotyczy wyłącznie AUDI.
Podobną zależność zauważyłem również polerując lampe w Fordzie Transicie '08...

Pytanie - czy to bezpieczne? :mrgreen:
Czy unikać tak agresywnego polerowania reflektorów aut tej marki?
SJake SJake
Awatar użytkownika
Master
 
Posty: 3389
Rejestracja: 20 listopada 2009, 09:14
Lokalizacja: WWL
Imię: Jacek
Auto: 6x2

Postautor: Łukasz » 13 lutego 2010, 16:41

Właśnie ta powłoka jest zdzierana i dlatego jest problem, bo reflektor zostaje matowy. Światło poprzez to jest lekko rozproszone i wygląda to jakby delikatnie reflektor zaparował od środka.

Wiadomo, że jak ktoś ma pełno odbić od kamyczków oraz prawie żółty klosz to na pewno efekt będzie lepszy niż ta żółć ;)
Łukasz Łukasz
Awatar użytkownika
Administrator
 
Posty: 2449
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 13:14
Lokalizacja: Warszawa
Imię:

Postautor: Thomas » 13 lutego 2010, 16:54

ja zamówiłem nowe oryginalne reflektory :D po 12 latach to nie będę polerował :D na wiosnę pójdą nówki sztuki :D co najważniejsze wsio oryginalne :D
:D " A passion for perfection " :D
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
Thomas Thomas
Awatar użytkownika
Master
 
Posty: 1389
Rejestracja: 9 lipca 2009, 23:00
Lokalizacja: Ustka/Słupsk
Imię: Tomasz
Auto: Punto '97 , Punto IIFL '05

Postautor: maly_marcin » 13 lutego 2010, 17:14

Thomas to będziesz miał na czym poćwiczyć :-]
maly_marcin maly_marcin
Awatar użytkownika
Użytkownik
 
Posty: 155
Rejestracja: 28 stycznia 2010, 21:48
Lokalizacja: Pabianice
Imię: Marcin
Auto: VW

Postautor: Marco » 13 lutego 2010, 19:22

Łukasz pisze:Właśnie ta powłoka jest zdzierana i dlatego jest problem, bo reflektor zostaje matowy.
Zawsze można siknąć bezbarwnym i będzie gitara.Tylko nie sprayem ,a lakierem z utwardzaczem z pistolsa.
___________________Mr.Shine__________________
Marco Marco
Awatar użytkownika
Master
 
Posty: 2693
Rejestracja: 17 grudnia 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice
Imię: Mr.Shine
Auto: Ford Focus mk3,Opel Corsa D

Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość