Strona glówna Forum Leksykon Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Eryczek
11 Czerwiec 2014, 19:24
Polerowanie plastików i świateł
Autor Wiadomość
julian 
Moderator


Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 2326
Skąd: CarSPA
Wysłany: 2 Październik 2009, 18:48   Polerowanie plastików i świateł

od dłuższego czasu zastanawiam się, jak profesjonalnie uryźć ten temat. bo niby jest plast-x, ale mnie do końca nie przekonuje. poszukuje więcej informacji w tym temacie - czym polerujecie(maszynowo) plastiki i reflektory w autach. jakich gąbek używacie? czy są jakieś specjalne miejsca/tworzywa/przeciwwskazania? oprócz tego, że bardzo trzeba uważać na ciepłotę materiału, to jakby oczywiste.

aha, jeszcze jedno - część tworzyw, jak np. słupki między szybami wykonane z czarnego, błyszczącego tworzywa polerowałem ultrafina i niebieską lub czarną gąbką wafłową 3M, ale to chyba nie jest rozwiązanie docelowe.
 
 
AutoDetailing 

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 348
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Październik 2009, 18:58   

Na początku do polerowania kloszy świateł używałem właśnie Plast-X, jednak niedawno przerzuciłem się na podobną metodę, jak przy pracy z lakierem.
Zaczynamy od oczyszczenia lampy.
Polerujemy różnymi kombinacjami past i padów, najlepiej się pracuje padami nie większymi niż 80mm. Zazwyczaj dwa rodzaje wystarczą - najpierw ostra gąbka i mocno ścieralna pasta, potem delikatniejsza kombinacja.
Plast-X przyda się ewentualnie na wykończenie klosza.
Należy szczególnie uważać na obroty maszyny. Bardzo łatwo można stopić klosz.
Po skończonej pracy pamiętajmy o umyciu gąbek.
 
 
julian 
Moderator


Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 2326
Skąd: CarSPA
Wysłany: 2 Październik 2009, 19:02   

ok, czyli traktujesz je jak każdą inna powierzchnie lakierowaną. czy zdarzyło Ci się użyć środka silnie ściernego, porównywalnego z FC+? do jakich obrotów dochodzisz? ja nie przekraczałem nigdy 1500 i starałem się utrzymywać gąbkę w stałym ruchu po powierzchni, żeby nie przegrać właśnie w jednym punkcie.
_________________

 
 
AutoDetailing 

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 348
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Październik 2009, 19:11   

http://forum.kosmetykaaut...php?p=6470#6470 - lampy w tym aucie potraktowałem najpierw pastą megsa #85 z padem Sonus SFX-1 Spot Pad 4", następnie #83 + pad SFX-2. Potem Plast-X i bardzo delikatny pad.
1500 obrotów to właściwie max. Delikatne dociskanie maszyny.
W razie potrzeby można użyć delikatnego papieru.
 
 
Andrzej10 

Wiek: 28
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 48
Skąd: Nałeczów
Wysłany: 6 Październik 2009, 19:29   

A ja mam takie małe pytanko. Co Robicie z tymi miejscami po wtryskiwaniu plastiku (takimi okrągłymi dołkami). Polerowałem dzisiaj lampy i strasznie to mnie drażni że te dołki są.

Mam takie małe przemyślenia coby to lekko wyczyścić i zalać bezbarwnym lakierem. Co Wy na to? Pozdrawiam
_________________
"Prowdziwego mężczyznę można poznać po tym jak dba o Kobietę i o samochód"
 
 
CleanerFreak 
Administrator


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1859
Skąd: Wawa
Wysłany: 6 Październik 2009, 20:44   

Andrzej10 napisał/a:
A ja mam takie małe pytanko. Co Robicie z tymi miejscami po wtryskiwaniu plastiku (takimi okrągłymi dołkami). Polerowałem dzisiaj lampy i strasznie to mnie drażni że te dołki są.

Mam takie małe przemyślenia coby to lekko wyczyścić i zalać bezbarwnym lakierem. Co Wy na to? Pozdrawiam
masz jakieś zdjęcie? To wstaw proszę - ułatwi odpowiedź.
 
 
Andrzej10 

Wiek: 28
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 48
Skąd: Nałeczów
Wysłany: 6 Październik 2009, 21:51   

Jutro cyknę jak nie zapomnę (moje maleństwo od lakierologa wraca i czeka mnie montarz "nowych" lamp z tyłu oraz klameczek w kolorze). Pozdrawiam
_________________
"Prowdziwego mężczyznę można poznać po tym jak dba o Kobietę i o samochód"
 
 
mariocool

Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 66
Wysłany: 8 Październik 2009, 19:37   

tu jest troche na ten temat http://www.forum.meguiars...c.php?f=2&t=173
 
 
SJake 
Master



Pomógł: 33 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 1474
Skąd: WWL
Wysłany: 13 Luty 2010, 15:07   

Również dodaje link do artykuło-manuala, obalając mit "nie polerujemy reflektorów w audi" poruszonym na forum megsa.

http://www.audiworld.com/tech/ext68.shtml

Warstwa ochronna UV - występuje chyba na kazdym reflektorze?
Jakie są następstwa pozbywając się jej podczas polerowania?
Reflektor jest bardziej podatny na matowienie? etc...
Zabezpieczenie woskiem co jakiś czas da podobny efekt do stosowanych powłok UV?
 
 
Łukasz 
Administrator


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 2311
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Luty 2010, 15:15   

SJake napisał/a:
Również dodaje link do artykuło-manuala, obalając mit "nie polerujemy reflektorów w audi"

http://www.audiworld.com/tech/ext68.shtml


A kto powiedział, że nie polerujemy wszystkich reflektorów z gamy samochodów Audi ? ;)

Na zdjęciach na pewno tego nie widać, ale plastik zostaje delikatnie matowy chyba, że w tej A6 reflektor jest po prostu inny i da się go odpowiednio wypolerować.
 
 
SJake 
Master



Pomógł: 33 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 1474
Skąd: WWL
Wysłany: 13 Luty 2010, 15:23   

Łukasz napisał/a:

A kto powiedział, że nie polerujemy wszystkich reflektorów z gamy samochodów Audi ?


No tak.. fakt - tutaj nikt nie powiedział.
Problem dotyczy reflektoró wykonanych z poliwęglanu... Czyli wszystkie Audi po roku 1998-1999...
Wiąże się to zapewne z wspominaną powłoką ochronną UV, która jest unicestwiana podczas "papierowania"...

Nie wiem czy problem ten dotyczy wyłącznie AUDI.
Podobną zależność zauważyłem również polerując lampe w Fordzie Transicie '08...

Pytanie - czy to bezpieczne? :mrgreen:
Czy unikać tak agresywnego polerowania reflektorów aut tej marki?
 
 
Łukasz 
Administrator


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 2311
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Luty 2010, 16:41   

Właśnie ta powłoka jest zdzierana i dlatego jest problem, bo reflektor zostaje matowy. Światło poprzez to jest lekko rozproszone i wygląda to jakby delikatnie reflektor zaparował od środka.

Wiadomo, że jak ktoś ma pełno odbić od kamyczków oraz prawie żółty klosz to na pewno efekt będzie lepszy niż ta żółć ;)
 
 
Thomas 
Master



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 862
Skąd: Ustka/Słupsk
Wysłany: 13 Luty 2010, 16:54   

ja zamówiłem nowe oryginalne reflektory :D po 12 latach to nie będę polerował :D na wiosnę pójdą nówki sztuki :D co najważniejsze wsio oryginalne :D
_________________
:D " A passion for perfection " :D
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
 
 
maly_marcin 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 77
Skąd: Pabianice
Wysłany: 13 Luty 2010, 17:14   

Thomas to będziesz miał na czym poćwiczyć :-]
 
 
Marco
Master



Pomógł: 38 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 1538
Skąd: Pabianice
Wysłany: 13 Luty 2010, 19:22   

Łukasz napisał/a:
Właśnie ta powłoka jest zdzierana i dlatego jest problem, bo reflektor zostaje matowy.
Zawsze można siknąć bezbarwnym i będzie gitara.Tylko nie sprayem ,a lakierem z utwardzaczem z pistolsa.
_________________
___________________Mr.Shine__________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Suchowski Media, strony www, pozycjonowanie