Ogłoszenie dt. ustawienia poprawnej strefy czasowej

Z powodu zgłoszeń dotyczących problemów z odznaczaniem tematów jako przeczytane, prosimy o zweryfikowanie swoich ustawień strefy czasowej. W poniższym linku podane zostały poprawnej ustawienia strefy czasowej dla Polski.

Link: viewtopic.php?f=25&t=23363

Polerowanie plastików i świateł

Renowacja, czyszczenie i zabezpieczanie elementów zewnętrznych innych niż lakier.
Awatar użytkownika
julian
Legenda
Legenda
Posty: 3300
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:15
Imię: Julian
Auto: XC70
Lokalizacja: CarSPA
Kontaktowanie:

Polerowanie plastików i świateł

Postautor: julian » 02 paź 2009, 18:48

od dłuższego czasu zastanawiam się, jak profesjonalnie uryźć ten temat. bo niby jest plast-x, ale mnie do końca nie przekonuje. poszukuje więcej informacji w tym temacie - czym polerujecie(maszynowo) plastiki i reflektory w autach. jakich gąbek używacie? czy są jakieś specjalne miejsca/tworzywa/przeciwwskazania? oprócz tego, że bardzo trzeba uważać na ciepłotę materiału, to jakby oczywiste.

aha, jeszcze jedno - część tworzyw, jak np. słupki między szybami wykonane z czarnego, błyszczącego tworzywa polerowałem ultrafina i niebieską lub czarną gąbką wafłową 3M, ale to chyba nie jest rozwiązanie docelowe.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez julian, łącznie zmieniany 1 raz.

AutoDetailing
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 547
Rejestracja: 08 maja 2009, 20:59
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: AutoDetailing » 02 paź 2009, 18:58

Na początku do polerowania kloszy świateł używałem właśnie Plast-X, jednak niedawno przerzuciłem się na podobną metodę, jak przy pracy z lakierem.
Zaczynamy od oczyszczenia lampy.
Polerujemy różnymi kombinacjami past i padów, najlepiej się pracuje padami nie większymi niż 80mm. Zazwyczaj dwa rodzaje wystarczą - najpierw ostra gąbka i mocno ścieralna pasta, potem delikatniejsza kombinacja.
Plast-X przyda się ewentualnie na wykończenie klosza.
Należy szczególnie uważać na obroty maszyny. Bardzo łatwo można stopić klosz.
Po skończonej pracy pamiętajmy o umyciu gąbek.

Awatar użytkownika
julian
Legenda
Legenda
Posty: 3300
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:15
Imię: Julian
Auto: XC70
Lokalizacja: CarSPA
Kontaktowanie:

Postautor: julian » 02 paź 2009, 19:02

ok, czyli traktujesz je jak każdą inna powierzchnie lakierowaną. czy zdarzyło Ci się użyć środka silnie ściernego, porównywalnego z FC+? do jakich obrotów dochodzisz? ja nie przekraczałem nigdy 1500 i starałem się utrzymywać gąbkę w stałym ruchu po powierzchni, żeby nie przegrać właśnie w jednym punkcie.

AutoDetailing
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 547
Rejestracja: 08 maja 2009, 20:59
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: AutoDetailing » 02 paź 2009, 19:11

http://forum.kosmetykaaut.info/viewtopi ... =6470#6470 - lampy w tym aucie potraktowałem najpierw pastą megsa #85 z padem Sonus SFX-1 Spot Pad 4", następnie #83 + pad SFX-2. Potem Plast-X i bardzo delikatny pad.
1500 obrotów to właściwie max. Delikatne dociskanie maszyny.
W razie potrzeby można użyć delikatnego papieru.

Andrzej10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 06 wrz 2009, 10:17
Imię: Andrzej
Auto: Narazie 2x Mondeo mkII + Escort mkVI
Lokalizacja: Nałeczów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzej10 » 06 paź 2009, 19:29

A ja mam takie małe pytanko. Co Robicie z tymi miejscami po wtryskiwaniu plastiku (takimi okrągłymi dołkami). Polerowałem dzisiaj lampy i strasznie to mnie drażni że te dołki są.

Mam takie małe przemyślenia coby to lekko wyczyścić i zalać bezbarwnym lakierem. Co Wy na to? Pozdrawiam
"Prowdziwego mężczyznę można poznać po tym jak dba o Kobietę i o samochód"

Awatar użytkownika
CleanerFreak
Administrator
Administrator
Posty: 2784
Rejestracja: 08 maja 2009, 07:47
Imię:
Auto: New Beetle
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Postautor: CleanerFreak » 06 paź 2009, 20:44

Andrzej10 pisze:A ja mam takie małe pytanko. Co Robicie z tymi miejscami po wtryskiwaniu plastiku (takimi okrągłymi dołkami). Polerowałem dzisiaj lampy i strasznie to mnie drażni że te dołki są.

Mam takie małe przemyślenia coby to lekko wyczyścić i zalać bezbarwnym lakierem. Co Wy na to? Pozdrawiam
masz jakieś zdjęcie? To wstaw proszę - ułatwi odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez CleanerFreak, łącznie zmieniany 1 raz.

Andrzej10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 06 wrz 2009, 10:17
Imię: Andrzej
Auto: Narazie 2x Mondeo mkII + Escort mkVI
Lokalizacja: Nałeczów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzej10 » 06 paź 2009, 21:51

Jutro cyknę jak nie zapomnę (moje maleństwo od lakierologa wraca i czeka mnie montarz "nowych" lamp z tyłu oraz klameczek w kolorze). Pozdrawiam
"Prowdziwego mężczyznę można poznać po tym jak dba o Kobietę i o samochód"

mariocool
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2009, 12:16
Imię:

Postautor: mariocool » 08 paź 2009, 19:37


Awatar użytkownika
SJake
Master
Master
Posty: 3407
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:14
Imię: Jacek
Auto: 6x2
Lokalizacja: WWL

Postautor: SJake » 13 lut 2010, 15:07

Również dodaje link do artykuło-manuala, obalając mit "nie polerujemy reflektorów w audi" poruszonym na forum megsa.

http://www.audiworld.com/tech/ext68.shtml

Warstwa ochronna UV - występuje chyba na kazdym reflektorze?
Jakie są następstwa pozbywając się jej podczas polerowania?
Reflektor jest bardziej podatny na matowienie? etc...
Zabezpieczenie woskiem co jakiś czas da podobny efekt do stosowanych powłok UV?

Awatar użytkownika
Łukasz
Administrator
Administrator
Posty: 2448
Rejestracja: 23 sie 2009, 14:14
Imię:
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Łukasz » 13 lut 2010, 15:15

SJake pisze:Również dodaje link do artykuło-manuala, obalając mit "nie polerujemy reflektorów w audi"

http://www.audiworld.com/tech/ext68.shtml


A kto powiedział, że nie polerujemy wszystkich reflektorów z gamy samochodów Audi ? ;)

Na zdjęciach na pewno tego nie widać, ale plastik zostaje delikatnie matowy chyba, że w tej A6 reflektor jest po prostu inny i da się go odpowiednio wypolerować.

Awatar użytkownika
SJake
Master
Master
Posty: 3407
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:14
Imię: Jacek
Auto: 6x2
Lokalizacja: WWL

Postautor: SJake » 13 lut 2010, 15:23

Łukasz pisze:A kto powiedział, że nie polerujemy wszystkich reflektorów z gamy samochodów Audi ?


No tak.. fakt - tutaj nikt nie powiedział.
Problem dotyczy reflektoró wykonanych z poliwęglanu... Czyli wszystkie Audi po roku 1998-1999...
Wiąże się to zapewne z wspominaną powłoką ochronną UV, która jest unicestwiana podczas "papierowania"...

Nie wiem czy problem ten dotyczy wyłącznie AUDI.
Podobną zależność zauważyłem również polerując lampe w Fordzie Transicie '08...

Pytanie - czy to bezpieczne? :mrgreen:
Czy unikać tak agresywnego polerowania reflektorów aut tej marki?

Awatar użytkownika
Łukasz
Administrator
Administrator
Posty: 2448
Rejestracja: 23 sie 2009, 14:14
Imię:
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Łukasz » 13 lut 2010, 16:41

Właśnie ta powłoka jest zdzierana i dlatego jest problem, bo reflektor zostaje matowy. Światło poprzez to jest lekko rozproszone i wygląda to jakby delikatnie reflektor zaparował od środka.

Wiadomo, że jak ktoś ma pełno odbić od kamyczków oraz prawie żółty klosz to na pewno efekt będzie lepszy niż ta żółć ;)

Awatar użytkownika
Thomas
Master
Master
Posty: 1389
Rejestracja: 10 lip 2009, 00:00
Imię: Tomasz
Auto: Punto '97 , Punto IIFL '05
Lokalizacja: Ustka/Słupsk
Kontaktowanie:

Postautor: Thomas » 13 lut 2010, 16:54

ja zamówiłem nowe oryginalne reflektory :D po 12 latach to nie będę polerował :D na wiosnę pójdą nówki sztuki :D co najważniejsze wsio oryginalne :D
:D " A passion for perfection " :D
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D

Awatar użytkownika
maly_marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: 28 sty 2010, 21:48
Imię: Marcin
Auto: VW
Lokalizacja: Pabianice

Postautor: maly_marcin » 13 lut 2010, 17:14

Thomas to będziesz miał na czym poćwiczyć :-]

Awatar użytkownika
Marco
Master
Master
Posty: 2693
Rejestracja: 17 gru 2009, 18:42
Imię: Mr.Shine
Auto: Ford Focus mk3,Opel Corsa D
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Postautor: Marco » 13 lut 2010, 19:22

Łukasz pisze:Właśnie ta powłoka jest zdzierana i dlatego jest problem, bo reflektor zostaje matowy.
Zawsze można siknąć bezbarwnym i będzie gitara.Tylko nie sprayem ,a lakierem z utwardzaczem z pistolsa.
___________________Mr.Shine__________________


Wróć do „Pielęgnacja tworzyw, metalu i dachów z materiału”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości