Ślady po naklejkach na aluminium

Twój samochód potrzebuje opieki, ale nie wiesz, od czego zacząć ? Pisz i wklejaj zdjęcia.

Moderator: Moderatorzy

Ślady po naklejkach na aluminium

Postautor: siwyalf » 21 stycznia 2013, 11:52

Witam,
Macie jakiś pomysł jak pozbyć się śladów po naklejkach z aluminiowej burty Mercedesa Sprintera ?
Naklejki i pozostały po nich klej usunąłem. Niestety nie mogę się pozbyć przebarwienia (nieoklejona część wyblakła).
Przeleciałem te miejsca papierem p1000 i p2000. Rożnica jest mniejsza lecz nadal można śmiało odczytać co było naklejone.
Najlepiej pokaże to zdjęcie.
Wszystkie pomysły mile widziane :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
siwyalf
 
Posty: 25
Rejestracja: 13 listopada 2012, 12:20
Lokalizacja: Warszawa/Józefów

Postautor: Marco » 21 stycznia 2013, 11:55

Tylko polerowanie. Aluminium jak wiadomo jest na to podatne
___________________Mr.Shine__________________
Awatar użytkownika
Marco
Master
 
Posty: 1539
Rejestracja: 17 grudnia 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

Postautor: e36ace » 21 stycznia 2013, 11:56

może zacznij papierami o mniejszej gradacjia
Awatar użytkownika
e36ace
 
Posty: 225
Rejestracja: 13 stycznia 2013, 09:51
Lokalizacja: Oberschlesien

Postautor: Pit_Krk » 21 stycznia 2013, 13:17

e36ace pisze:może zacznij papierami o mniejszej gradacjia


Ale w jakim celu?? :dontknow:

Pod polerką zejdzie to bez problemu.
Spieszmy się czytać posty, tak szybko znikają...
Pit_Krk
 
Posty: 162
Rejestracja: 26 października 2011, 10:58
Lokalizacja: Kraków

Postautor: krd » 21 stycznia 2013, 13:19

Skoro papier 1000 i 2000 tego nie ruszyl to watpie zeby polerka rotacyjna byla w stanie...
Awatar użytkownika
krd
 
Posty: 834
Rejestracja: 30 marca 2011, 10:00
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: mol666 » 21 stycznia 2013, 14:42

Filc na rotacje i jakiś siuwaks do polerowania alu, powinno zejść.
mol666
 
Posty: 20
Rejestracja: 9 maja 2012, 19:26
Lokalizacja: Krosno

Postautor: DS_Tomek » 21 stycznia 2013, 14:59

Ja z kolei zaproponuję włókninę techniczną - dość wygodnie się nią szlifuje alu.

Można zaatakować odważnie ściernicą listkową z włókniny na wiertarce/szlifierce.
[center]Obrazek
Zapraszamy na: http://www.facebook.com/blogdetailingowy[/center]
Awatar użytkownika
DS_Tomek
DYSTRYBUTOR
 
Posty: 294
Rejestracja: 27 stycznia 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Arekkaz » 21 stycznia 2013, 15:24

Z tą ściernicą bym nie szalał ponieważ można narobić biedy.
Zależy jaki efekt chcesz osiągnąć. Połysk czy mat. W obydwóch przypadkach zaczynasz od delikatnego szlifowania alu. Później albo polerujesz albo wykańczasz papierem np P2000-P3000, gąbką ścierną lub włókniną.
Za każdym razem musisz "zedrzeć" wierzchnią warstwę. Miejsca w których nie było naklejek są utlenione w większym stopniu od tych pod naklejkami. Przerabiałem ten temat bardzo dawno temu na burtach dostawczaka. Nie było jeszcze wtedy detailingu w naszym kraju ;)
Awatar użytkownika
Arekkaz
Moderator
 
Posty: 1925
Rejestracja: 5 marca 2010, 20:54
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Franek » 21 stycznia 2013, 15:30

Franek
 
Posty: 89
Rejestracja: 6 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: WWL

Postautor: Arekkaz » 21 stycznia 2013, 15:32

Franek, po przygotowaniu owszem ale samą pastą nic nie zdziała.
Awatar użytkownika
Arekkaz
Moderator
 
Posty: 1925
Rejestracja: 5 marca 2010, 20:54
Lokalizacja: Poznań

Postautor: siwyalf » 21 stycznia 2013, 17:17

O kurcze, nie sądziłem, że taki odzew będzie.
Dziękuję ! Tym bardziej, że to mój pierwszy post na tym forum.
Próbowałem to polerować zielona pastą do aluminium na twardej gąbce i na filcu. Efektu zero :(
Próbowałem również autosolem na filcu i na gąbce. Niestety tu również efekt zerowy :(
Może gdyby to było gładkie aluminium to byłoby łatwiej, ale jest to chropowate. Dokładniej ma takie jakby linie wzdłuż burt. Są na tyle głębokie, że śmiało zatrzymuje się w nich paznokieć.
Na lustro nie mam zamiaru tego polerować :)
Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie p400, p1000 i może na koniec p2000.
Tu chodzi jedynie o to aby nie było widać śladów po naklejkach.
p400 poszłoby szybko, ale może zacznę od p800 albo p640 żeby nie narobić sobie wielu godzin tarcia drobniejszymi papierami ?
Jak sądzicie ?
siwyalf
 
Posty: 25
Rejestracja: 13 listopada 2012, 12:20
Lokalizacja: Warszawa/Józefów

Postautor: DS_Tomek » 21 stycznia 2013, 17:27

siwyalf pisze:O kurcze, nie sądziłem, że taki odzew będzie.
Dziękuję ! Tym bardziej, że to mój pierwszy post na tym forum.
Próbowałem to polerować zielona pastą do aluminium na twardej gąbce i na filcu. Efektu zero :(
Próbowałem również autosolem na filcu i na gąbce. Niestety tu również efekt zerowy :(
Może gdyby to było gładkie aluminium to byłoby łatwiej, ale jest to chropowate. Dokładniej ma takie jakby linie wzdłuż burt. Są na tyle głębokie, że śmiało zatrzymuje się w nich paznokieć.
Na lustro nie mam zamiaru tego polerować :)
Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie p400, p1000 i może na koniec p2000.
Tu chodzi jedynie o to aby nie było widać śladów po naklejkach.
p400 poszłoby szybko, ale może zacznę od p800 albo p640 żeby nie narobić sobie wielu godzin tarcia drobniejszymi papierami ?
Jak sądzicie ?



Proponuję nie ceregielić się, siegałbym przynajmniej po papier 400 jak juz. Ważne żebyś szlifował wzdłuż tych oryginalnych śladów po obróbce, a nie np kolistymi ruchami.
[center]Obrazek
Zapraszamy na: http://www.facebook.com/blogdetailingowy[/center]
Awatar użytkownika
DS_Tomek
DYSTRYBUTOR
 
Posty: 294
Rejestracja: 27 stycznia 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Arekkaz » 21 stycznia 2013, 21:29

Zrób lepsze zdjęcie. Jakieś zbliżenie. Musisz usunąć utleniona warstwę alu. Gradacje dobierz metoda prób. P400 P800 nie można tak jednoznacznie określić. Trzeba próbować!
Awatar użytkownika
Arekkaz
Moderator
 
Posty: 1925
Rejestracja: 5 marca 2010, 20:54
Lokalizacja: Poznań

Postautor: siwyalf » 22 stycznia 2013, 00:18

Dzięki za rady.
Od rana będę z tym walczył.
Oczywiście zacznę od prób. p1000 nie dało rady więc może 800. Jak nie 800 to 640 itd., aż dojdę do tego, który papier będzie najłagodniejszy, ale przyniesie zamierzony efekt.
Mógłbym to przelecieć p40 albo 24, ale ile później byłoby gładzenia :)
siwyalf
 
Posty: 25
Rejestracja: 13 listopada 2012, 12:20
Lokalizacja: Warszawa/Józefów

Postautor: Borek » 22 stycznia 2013, 08:27

Ja bym do tego podszedł nie mechanicznie, a chemicznie np. nierozcieńczony Tenzi Alux, który żre alu aż kipi - cała burta zostanie jednakowo wytrawiona, literki na bank znikną i zostanie czysta matowa powierzchnia
Słuszny schemat jest tylko jeden, nie ma że boli, najpierw IPA potem Colli
Awatar użytkownika
Borek
 
Posty: 404
Rejestracja: 25 czerwca 2010, 12:27
Lokalizacja: Płock

Następna

Wróć do Szukam pomocy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości