Zaloguj się

Ślady po naklejkach na aluminium

Twój samochód potrzebuje opieki, ale nie wiesz, od czego zacząć ? Pisz i wklejaj zdjęcia.

Ślady po naklejkach na aluminium

Postautor: siwyalf » 21 stycznia 2013, 11:52

Witam,
Macie jakiś pomysł jak pozbyć się śladów po naklejkach z aluminiowej burty Mercedesa Sprintera ?
Naklejki i pozostały po nich klej usunąłem. Niestety nie mogę się pozbyć przebarwienia (nieoklejona część wyblakła).
Przeleciałem te miejsca papierem p1000 i p2000. Rożnica jest mniejsza lecz nadal można śmiało odczytać co było naklejone.
Najlepiej pokaże to zdjęcie.
Wszystkie pomysły mile widziane :)
Załączniki
21012013877.jpg
siwyalf
Użytkownik
 
Posty: 25
Rejestracja: 13 listopada 2012, 12:20
Lokalizacja: Warszawa/Józefów
Imię: Artur
Auto: SAAB 9-5 2.3T Vector 2005

Postautor: Marco » 21 stycznia 2013, 11:55

Tylko polerowanie. Aluminium jak wiadomo jest na to podatne
___________________Mr.Shine__________________
Marco
Awatar użytkownika
Master
 
Posty: 2693
Rejestracja: 17 grudnia 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice
Imię: Mr.Shine
Auto: Ford Focus mk3,Opel Corsa D

Postautor: e36ace » 21 stycznia 2013, 11:56

może zacznij papierami o mniejszej gradacjia
e36ace
Awatar użytkownika
Użytkownik
 
Posty: 589
Rejestracja: 13 stycznia 2013, 09:51
Lokalizacja: Oberschlesien
Imię: Tadek

Postautor: Pit_Krk » 21 stycznia 2013, 13:17

e36ace pisze:może zacznij papierami o mniejszej gradacjia


Ale w jakim celu?? :dontknow:

Pod polerką zejdzie to bez problemu.
Spieszmy się czytać posty, tak szybko znikają...
Pit_Krk
Użytkownik
 
Posty: 300
Rejestracja: 26 października 2011, 10:58
Lokalizacja: Kraków
Imię: Piotrek

Postautor: krd » 21 stycznia 2013, 13:19

Skoro papier 1000 i 2000 tego nie ruszyl to watpie zeby polerka rotacyjna byla w stanie...
krd
Awatar użytkownika
Użytkownik
 
Posty: 2486
Rejestracja: 30 marca 2011, 10:00
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Krzysiek
Auto: Skoda Fabia

Postautor: mol666 » 21 stycznia 2013, 14:42

Filc na rotacje i jakiś siuwaks do polerowania alu, powinno zejść.
mol666
Użytkownik
 
Posty: 89
Rejestracja: 9 maja 2012, 19:26
Lokalizacja: Krosno
Imię: Marcin
Auto: Micra K12, Megane II

Postautor: DS_Tomek » 21 stycznia 2013, 14:59

Ja z kolei zaproponuję włókninę techniczną - dość wygodnie się nią szlifuje alu.

Można zaatakować odważnie ściernicą listkową z włókniny na wiertarce/szlifierce.
DS_Tomek
Awatar użytkownika
DYSTRYBUTOR
 
Posty: 1092
Rejestracja: 27 stycznia 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Tomek

Postautor: Arekkaz » 21 stycznia 2013, 15:24

Z tą ściernicą bym nie szalał ponieważ można narobić biedy.
Zależy jaki efekt chcesz osiągnąć. Połysk czy mat. W obydwóch przypadkach zaczynasz od delikatnego szlifowania alu. Później albo polerujesz albo wykańczasz papierem np P2000-P3000, gąbką ścierną lub włókniną.
Za każdym razem musisz "zedrzeć" wierzchnią warstwę. Miejsca w których nie było naklejek są utlenione w większym stopniu od tych pod naklejkami. Przerabiałem ten temat bardzo dawno temu na burtach dostawczaka. Nie było jeszcze wtedy detailingu w naszym kraju ;)
Połączyła nas pasja.
facebook
YouTube
Arekkaz
Awatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 4060
Rejestracja: 5 marca 2010, 20:54
Lokalizacja: Poznań
Imię: Arek
Auto: czarne

Postautor: Franek » 21 stycznia 2013, 15:30

Franek
 
Posty: 1276
Rejestracja: 6 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: WWL
Imię: Wojtek
Auto: jest

Postautor: Arekkaz » 21 stycznia 2013, 15:32

Franek, po przygotowaniu owszem ale samą pastą nic nie zdziała.
Połączyła nas pasja.
facebook
YouTube
Arekkaz
Awatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 4060
Rejestracja: 5 marca 2010, 20:54
Lokalizacja: Poznań
Imię: Arek
Auto: czarne

Postautor: siwyalf » 21 stycznia 2013, 17:17

O kurcze, nie sądziłem, że taki odzew będzie.
Dziękuję ! Tym bardziej, że to mój pierwszy post na tym forum.
Próbowałem to polerować zielona pastą do aluminium na twardej gąbce i na filcu. Efektu zero :(
Próbowałem również autosolem na filcu i na gąbce. Niestety tu również efekt zerowy :(
Może gdyby to było gładkie aluminium to byłoby łatwiej, ale jest to chropowate. Dokładniej ma takie jakby linie wzdłuż burt. Są na tyle głębokie, że śmiało zatrzymuje się w nich paznokieć.
Na lustro nie mam zamiaru tego polerować :)
Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie p400, p1000 i może na koniec p2000.
Tu chodzi jedynie o to aby nie było widać śladów po naklejkach.
p400 poszłoby szybko, ale może zacznę od p800 albo p640 żeby nie narobić sobie wielu godzin tarcia drobniejszymi papierami ?
Jak sądzicie ?
siwyalf
Użytkownik
 
Posty: 25
Rejestracja: 13 listopada 2012, 12:20
Lokalizacja: Warszawa/Józefów
Imię: Artur
Auto: SAAB 9-5 2.3T Vector 2005

Postautor: DS_Tomek » 21 stycznia 2013, 17:27

siwyalf pisze:O kurcze, nie sądziłem, że taki odzew będzie.
Dziękuję ! Tym bardziej, że to mój pierwszy post na tym forum.
Próbowałem to polerować zielona pastą do aluminium na twardej gąbce i na filcu. Efektu zero :(
Próbowałem również autosolem na filcu i na gąbce. Niestety tu również efekt zerowy :(
Może gdyby to było gładkie aluminium to byłoby łatwiej, ale jest to chropowate. Dokładniej ma takie jakby linie wzdłuż burt. Są na tyle głębokie, że śmiało zatrzymuje się w nich paznokieć.
Na lustro nie mam zamiaru tego polerować :)
Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie p400, p1000 i może na koniec p2000.
Tu chodzi jedynie o to aby nie było widać śladów po naklejkach.
p400 poszłoby szybko, ale może zacznę od p800 albo p640 żeby nie narobić sobie wielu godzin tarcia drobniejszymi papierami ?
Jak sądzicie ?



Proponuję nie ceregielić się, siegałbym przynajmniej po papier 400 jak juz. Ważne żebyś szlifował wzdłuż tych oryginalnych śladów po obróbce, a nie np kolistymi ruchami.
DS_Tomek
Awatar użytkownika
DYSTRYBUTOR
 
Posty: 1092
Rejestracja: 27 stycznia 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Tomek

Postautor: Arekkaz » 21 stycznia 2013, 21:29

Zrób lepsze zdjęcie. Jakieś zbliżenie. Musisz usunąć utleniona warstwę alu. Gradacje dobierz metoda prób. P400 P800 nie można tak jednoznacznie określić. Trzeba próbować!
Połączyła nas pasja.
facebook
YouTube
Arekkaz
Awatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 4060
Rejestracja: 5 marca 2010, 20:54
Lokalizacja: Poznań
Imię: Arek
Auto: czarne

Postautor: siwyalf » 22 stycznia 2013, 00:18

Dzięki za rady.
Od rana będę z tym walczył.
Oczywiście zacznę od prób. p1000 nie dało rady więc może 800. Jak nie 800 to 640 itd., aż dojdę do tego, który papier będzie najłagodniejszy, ale przyniesie zamierzony efekt.
Mógłbym to przelecieć p40 albo 24, ale ile później byłoby gładzenia :)
siwyalf
Użytkownik
 
Posty: 25
Rejestracja: 13 listopada 2012, 12:20
Lokalizacja: Warszawa/Józefów
Imię: Artur
Auto: SAAB 9-5 2.3T Vector 2005

Postautor: Borek » 22 stycznia 2013, 08:27

Ja bym do tego podszedł nie mechanicznie, a chemicznie np. nierozcieńczony Tenzi Alux, który żre alu aż kipi - cała burta zostanie jednakowo wytrawiona, literki na bank znikną i zostanie czysta matowa powierzchnia
Słuszny schemat jest tylko jeden, nie ma że boli, najpierw IPA potem Colli
Borek
Awatar użytkownika
 
Posty: 804
Rejestracja: 25 czerwca 2010, 12:27
Lokalizacja: Płock
Imię: Marcin
Auto: Leon 1M & Polo 6n

Następna

Wróć do Szukam pomocy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości